Itsellesi Oy järjestää nyt koulutuksen:
Office kunnolla vauhtiin: Office Pro
299 euroa /hlö + alv
Verkkokurssi, Toteutuksia jatkuvasti
299 euroa /hlö + alv
Verkkokurssi, Toteutuksia jatkuvasti
Office kunnolla vauhtiin: Office Pro -verkkokurssilla opit Office-ohjelmistot kattavasti. Kurssi lähtee perusteista ja etenee nopeasti edistyneempiin ominaisuuksiin. Suoritat kurssin omatoimisesti verkossa itseopiskelumateriaalin avulla tehden harjoitustöitä. Samalla saat kurssin opettajilta henkilökohtaista tukea ja palautetta. Lopuksi Kajaanin avoin ammattikorkeakoulu hyväksyy sinulle viisi opintopistettä sekä toimittaa sinulle erillisen todistuksen.
Kurssin suorittamiseen kannattaa varata muutama viikko, mutta pystyt suorittamaan kurssin jopa päivissä lähtötasosta riippuen. Kurssi sopii hyvin työn ohessa tehtäväksi: pieniksi paloiksi paloiteltua kokonaisuutta saa tehdä omaan tahtiin.
Sisällön on suunnitellut Päivi Pylväläinen, yksi Suomen johtavista Office-kouluttajista, jolla on yli 35 vuoden kokemus Office-ohjelmien kouluttamisesta. Hän on valikoinut tälle kurssille ohjelmistojen keskeiset ja työelämän kannalta hyödylliset ominaisuudet. Oppimista tukevat pedagogian ammattilaisten laatimat selkeät ja kattavat ohjeet, kuvat ja videot.
Hyödyt
– Säästät aikaa: kurssiin käyttämäsi aika maksaa itsensä takaisin nopeasti, kun ohjelmistojen käyttö helpottuu.
– Työsi sujuvoituu: jatkossa keskityt oleelliseen etkä ohjelmistojen kanssa tappelemiseen.
– Työsi jälki muuttuu ammattimaisemmaksi, kun käytät ohjelmistojen ominaisuuksia oikein ja tehokkaasti. Muista, että kaikki jakamasi tiedostot toimivat samalla myös sinun ja yrityksesi käyntikortteina.
– Työsi tehostuu: Excelin, Wordin ja PowerPointin nykyiset versiot ovat erittäin tehokkaita ohjelmia osaavissa käsissä.
– Työsi muuttuu itsenäisemmäksi, kun et enää tarvitse ohjelmistoihin tukea.
– Työyhteisö hyötyy, kun yhteistyössä voidaan käyttää ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.
Kenelle?
Kurssi sopii kaikille, jotka käyttävät Office-tuotteita päivittäisessä työssään. Suorittaneissa on ollut maatalousyrittäjiä, graafikoita, myyntiassistentteja, johtajia, IT-asiantuntijoita, sairaanhoitajia, tuotantopäälliköitä ja kaikenlaisia muita ammattilaisia.
Kurssi sopii sekä aloittelijoille että kokeneemmillekin käyttäjille:
– Office-arat käyttäjät saavat osaamisen myötä rohkeutta ja uskallusta tutustua välillä piilossakin oleviin toimintoihin.
– Office-konkareilla kurssi syventää osaamista, virkistää muistia ja opettaa uusia kikkoja. Samalla ohjelmistojen uudet ominaisuudet tulevat tutuiksi. Voit hämmästyä siitä, mitä Excelillä ja PowerPointillä pystyy nykyään tekemään.
Mac-käyttäjille on omat erillisohjeet, niiltä osin kun Mac-versio eroaa Windows-versiosta.
Palautetta osallistujilta
Logistiikka-alan ammattilaiselle
”Tuotantopäällikkönä tarvitsen ajoaikasuunnitteluun ja muuhun logistiikkaan jatkuvasti Exceliä ja PowerPointia. Kurssi auttoi minua töissäni todella hyvin. Oikein innolla teki aina tehtävät alusta loppuun, kun oli materiaali niin laadukasta. Kiitos kurssista!”
– Daniel Leppänen, tuotantopäällikkö, Oy Pohjolan Liikenne Ab
Sote-alan ammattilaiselle
”Tykkäsin kurssista. Aivan mahtavaa, että tällainen on. Ensin saa tehdä omassa rauhassa ja sen jälkeen saa hyvää palautetta, miten on onnistunut ja tarvittaessa neuvotaan. Kurssi meni aiheissa jopa syvemmälle kuin osasin odottaa. Kiitos kurssista!”
– Tytti Lundberg, Palveluohjaaja, kriisityöntekijä, MIELI Lakeuden mielenterveys Ry
IT-alan ammattilaiselle
”Kurssi oli loistava. Tuntui siltä, että se on juuri minulle suunniteltu. Kurssi antoi tosi paljon ja asiat oli käyty läpi monipuolisesti. Verkkokurssi antoi minulle oman rauhan edetä omassa tahdissa, joka auttoi minua asioiden omaksumisessa.”
– Anne Härkönen, ICT Suunnittelija, Meidän IT ja talous Oy
Koulutusalan ammattilaiselle
”Kurssi on tosi hyvä ja mielenkiintoinen. Se on hyvin suunniteltu ja kurssilla on helppo edetä. Tehtävien oppi on helposti siirrettävissä työelämään. Kurssin väki antoi tukea aina nopeasti.”
– Anne-Mari Kulhomäki, opetuskoordinaattori, Itä-Suomen Yliopisto
1. Esitiedot
– Ohjelmistojen käyttöönotto ja asentaminen
– Toimisto-ohjelmistojen käyttöliittymät
– Maalaaminen, leikkaaminen ja liimaaminen
– Tallentaminen
– Monen ikkunan tehokas käyttö
– Valintanauhan käyttö
– Toimintojen kumoaminen
– Sähköposti ja Outlook
2. Tekstinkäsittelyn perusteet
– Otsikkotyylien käyttäminen ja asiakirjan asettelu
– Luettelomerkit ja numeroinnit
– Sisennys
– Riippuva sisennys ja viivain
– Muotoilujen kopiointi ja poistaminen
– Etsi- ja korvaa -toiminnot
– Kuvan lisääminen, asettelu ja muokkaaminen
– Taulukon lisääminen, asettelu ja muokkaaminen
3. Taulukkolaskennan perusteet
– Tiedon syöttäminen ja tietotyypit
– Alueiden valinta ja muokkaaminen
– Taulukon muotoilu
– Laskenta ja perusfunktiot
– Suhteelliset ja suorat viittaukset
– Kaaviot
– Tulostaminen Excelissä
4. Diaesitysten perusteet
– Diaesityksen rakenne
– Teksti-diat
– Kuvat dioissa
– Taulukkojen lisääminen, muokkaaminen ja tuominen Excelistä
– Kaavioiden lisääminen, muokkaaminen ja tuominen Excelistä
– Erilaiset tulostusvaihtoehdot
5. Teams ja kokoukseen osallistuminen
– Teamsin asentaminen ja kirjautuminen
– Teams-kokoukseen liittyminen
– Teams-kokoukseen osallistuminen
6. Pitkät asiakirjat
– Otsikkotyylien edistynyt käyttö ja numeroidut otsikot
– Sivunumerot ja sisällysluettelo
– Pitkän asiakirjan tehokas muokkaaminen
– Ylä- ja alatunnisteet
– Kansilehden lisääminen ja muokkaaminen
– Alaviitteet
– Ristiviitteet
– Www-linkit
– Vaakasuuntainen sivu pystysuuntaisessa asiakirjassa
7. Excelin edistynyt käyttö
– Usean taulukon samanaikainen muokkaaminen
– Laskutoimitukset usealla eri taulukkolehdellä
– Ehdollinen muotoilu
– Sekaviittaukset
– JOS-funktio
– Hakufunktiot
– Kaavantarkastustyökalut
8. Hyvän esityksen avaimet
– SmartArt-grafiikat
– Tekstin muuttaminen SmartArtiksi
– Kuvalliset SmartArt-grafiikat
– Omien videoiden käyttö esityksessä
– YouTube-videoiden käyttö esityksessä
– Esityksen jakaminen osiin
– Esiintyminen ja esitystilanteen työkalut
9. Wordin edistynyt käyttö
– Muokkausmerkinnät
– Kommentit
– Rakenneosat
– Omat tyylit
– Asiakirjamallit
10. PowerPoint-esityksen elävöittäminen
– Esityksen ulkoasun muokkaus ja muotoilu
– Vapaapiirto
– Piirtäminen muotojen avulla
– Näyttöleike
– Diojen tuonti esitykseen
– Siirtymät ja animaatiot
– Näyttötallenteen luominen ja tekstityksen lisääminen
– Esityksen tallentaminen videona
– PowerPointin tallennusvaihtoehdot
11. Data-aineiston analysointi
– Ison aineiston muokkaaminen
– Pikatäydennys
– Taulukkotoiminto
– Laskenta ja yhteenvedot taulukossa
– Lajittelu ja suodattaminen taulukossa
– Osittajat
– Pivot-taulukko
– Välisummat ja yhteenvedot Pivot-taulukoissa
– Lajittelu ja suodattaminen Pivot-taulukoissa
– Osittajat, aikajanat ja ryhmittely Pivot-taulukoissa
– Pivot-kaavio
Kaipaatko suppeampaa sisältöä?
Tutustu Office Perusteet -kurssiin
Osiot erikseen:
Word Pro
Excel Pro
PowerPoint Pro
Ajankohtavaihtoehdot:
ti 14.1.2025 – to 27.2.2025
ti 18.3.2025 – ke 23.4.2025
Merkitse tieto siitä kumpaan toteutukseen haluat ilmoittautua, ilmoittautumislomakkeen 2. sivun Muut tiedot -kohtaan.
Kurssin saa tehdä omaan tahtiin. Ilmoittautumisen jälkeen saat tarkemmat ohjeet sähköpostiisi.
Hinta:
299 euroa /hlö + alv 25,5 %.
Ilmoittautumisen peruutus- ja muutosehdot:
Ilmoittautumisen saa peruuttaa 14 vrk kuluessa ilmaiseksi, sen jälkeen ilmoittautuminen on sitova.
– Ilmoittautumisen siirto toiselle osallistujalle: 50 euroa + alv 25,5 %.
– Ilmoittautumisen siirto toiselle toteutukselle: 50 euroa + alv 25,5 %.
Office kunnolla vauhtiin: Office Pro
299 euroa /hlö + alv
Verkkokurssi, Toteutuksia jatkuvasti