fbpx
Office kunnolla vauhtiin: Office Pro
Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Itsensä kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia , Verkkokurssi , Viestintä , Viestintä ja vuorovaikutus

Itsellesi Oy järjestää nyt koulutuksen:

Office kunnolla vauhtiin: Office Pro

299 euroa /hlö + alv

07.11.-14.12.2023, Tee omaan tahtiin, ilmoittaudu viimeistään 29.11.2023 , 3 lokakuun, 2023 Sampo Korppoo

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Työssäni tuotantopäällikkönä Pohjolan liikenteellä tarvitsen ajoaikasuunnitteluun ja muuhun logistiikkaan jatkuvasti Exceliä ja PowerPointia. Kurssi auttoi minua töissäni todella hyvin. Se on monipuolinen. Ohjeet ovat tosi laadukkaat ja selkeät. Oikein innolla teki aina tehtävät alusta loppuun, kun oli materiaali niin laadukasta. Kiitos kurssista!” - Daniel Leppänen, tuotantopäällikkö, Oy Pohjolan Liikenne Ab

  • - ”Kurssi oli loistava. Tuntui siltä, että se on juuri minulle suunniteltu. Kurssi antoi tosi paljon ja asiat oli käyty läpi monipuolisesti. Verkkokurssi antoi minulle oman rauhan edetä omassa tahdissa, joka auttoi minua asioiden omaksumisessa. Kurssia oli mukava tehdä ja sen pariin oli mukava palata. Nyt löydän oikeat ominaisuudet juuri sillä hetkellä, kun niitä tarvitsen, kun aikaisemmin yritin selvitä vain perustoiminnallisuuksilla.” – Anne Härkönen, ICT Suunnittelija, Meidän IT ja talous Oy

  • - ”Kurssi on tosi hyvä ja mielenkiintoinen. Se on hyvin suunniteltu ja kurssilla on helppo edetä. Tehtävien oppi on helposti siirrettävissä työelämään. Olenkin jo käyttänyt uusia taitojani työssäni, jossa joudun käyttämään paljon Exceliä sekä PowerPointia. Kurssin väki antoi tukea aina nopeasti.” – Anne-Mari Kulhomäki, opetuskoordinaattori, Itä-Suomen Yliopisto

    Office kunnolla vauhtiin: Office Pro -verkkokurssilla opit Office-ohjelmistot kattavasti. Kurssi lähtee perusteista ja etenee nopeasti edistyneempiin ominaisuuksiin. Suoritat kurssin omatoimisesti verkossa itseopiskelumateriaalin avulla tehden harjoitustöitä. Samalla saat kurssin opettajilta henkilökohtaista tukea ja palautetta. Lopuksi Kajaanin avoin ammattikorkeakoulu hyväksyy sinulle kolme opintopistettä sekä toimittaa sinulle erillisen todistuksen.

    Kurssin suorittamiseen kannattaa varata muutama viikko, mutta pystyt suorittamaan kurssin jopa päivissä lähtötasosta riippuen. Kurssi sopii hyvin työn ohessa tehtäväksi: pieniksi paloiksi paloiteltua kokonaisuutta saa tehdä omaan tahtiin.

    Sisällön on suunnitellut Päivi Pylväläinen, yksi Suomen johtavista Office-kouluttajista, jolla on yli 35 vuoden kokemus Office-ohjelmien kouluttamisesta. Hän on valikoinut tälle kurssille ohjelmistojen keskeiset ja työelämän kannalta hyödylliset ominaisuudet. Oppimista tukevat pedagogian ammattilaisten laatimat selkeät ja kattavat ohjeet, kuvat ja videot.


    Hyödyt
    – Säästät aikaa: kurssiin käyttämäsi aika maksaa itsensä takaisin nopeasti, kun ohjelmistojen käyttö helpottuu.
    – Työsi sujuvoituu: jatkossa keskityt oleelliseen etkä ohjelmistojen kanssa tappelemiseen.
    – Työsi jälki muuttuu ammattimaisemmaksi, kun käytät ohjelmistojen ominaisuuksia oikein ja tehokkaasti. Muista, että kaikki jakamasi tiedostot toimivat samalla myös sinun ja yrityksesi käyntikortteina.
    – Työsi tehostuu: Excelin, Wordin ja PowerPointin nykyiset versiot ovat erittäin tehokkaita ohjelmia osaavissa käsissä.
    – Työsi muuttuu itsenäisemmäksi, kun et enää tarvitse ohjelmistoihin tukea.
    – Työyhteisö hyötyy, kun yhteistyössä voidaan käyttää ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.


    Kenelle?
    Kurssi sopii kaikille, jotka käyttävät Office-tuotteita päivittäisessä työssään. Suorittaneissa on ollut maatalousyrittäjiä, graafikoita, myyntiassistentteja, johtajia, IT-asiantuntijoita, sairaanhoitajia, tuotantopäälliköitä ja kaikenlaisia muita ammattilaisia.

    Kurssi sopii aloittelijoille kuin kokeneemmillekin käyttäjille:
    – Office-arat käyttäjät saavat osaamisen myötä rohkeutta ja uskallusta tutustua välillä piilossakin oleviin toimintoihin.
    – Office-konkareilla kurssi syventää osaamista, virkistää muistia ja opettaa uusia kikkoja. Samalla ohjelmistojen uudet ominaisuudet tulevat tutuiksi. Voit hämmästyä siitä, mitä Excelillä ja PowerPointillä pystyy nykyään tekemään.

    Mac-käyttäjille on omat erillisohjeet, niiltä osin kun Mac-versio eroaa Windows-versiosta.


    Luennoitsijana toimii Jari Mustonen.
    Jari on tukenut ja auttanut Wordin, Excelin ja PowerPointin käyttöä laajasti eri aloilla – mukaan lukien kirjanpito ja rahoitus, markkinointi, myynti, henkilöstöhallinto, toimitusketju ja logistiikka, projektinhallinta, terveydenhuolto, koulutus, konsultointi sekä tutkimus ja kehitys. Tätä kautta hänellä on laajasti kokemusta ohjelmistojen käyttötavoista ja tarpeista näillä aloilla ja työelämässä yleisesti.

    Jari ymmärtää, mitä taitoja todella tarvitset ja miten voit soveltaa niitä työssäsi. Älä missaa tilaisuutta oppia suoraan alan asiantuntijalta!


    Palautetta osallistujilta Office kunnolla vauhtiin: Office Pro asiakaspalaute

    Logistiikka-alan ammattilaiselle
    ”Tuotantopäällikkönä tarvitsen ajoaikasuunnitteluun ja muuhun logistiikkaan jatkuvasti Exceliä ja PowerPointia. Kurssi auttoi minua töissäni todella hyvin. Oikein innolla teki aina tehtävät alusta loppuun, kun oli materiaali niin laadukasta. Kiitos kurssista!”

    – Daniel Leppänen, tuotantopäällikkö, Oy Pohjolan Liikenne Ab

    Sote-alan ammattilaiselle
    ”Tykkäsin kurssista. Aivan mahtavaa, että tällainen on. Ensin saa tehdä omassa rauhassa ja sen jälkeen saa hyvää palautetta, miten on onnistunut ja tarvittaessa neuvotaan. Kurssi meni aiheissa jopa syvemmälle kuin osasin odottaa. Kiitos kurssista!”

    – Tytti Lundberg, Palveluohjaaja, kriisityöntekijä, MIELI Lakeuden mielenterveys Ry

    IT-alan ammattilaiselle 
    ”Kurssi oli loistava. Tuntui siltä, että se on juuri minulle suunniteltu. Kurssi antoi tosi paljon ja asiat oli käyty läpi monipuolisesti. Verkkokurssi antoi minulle oman rauhan edetä omassa tahdissa, joka auttoi minua asioiden omaksumisessa.”

    – Anne Härkönen, ICT Suunnittelija, Meidän IT ja talous Oy

    Koulutusalan ammattilaiselle 
    ”Kurssi on tosi hyvä ja mielenkiintoinen. Se on hyvin suunniteltu ja kurssilla on helppo edetä. Tehtävien oppi on helposti siirrettävissä työelämään. Kurssin väki antoi tukea aina nopeasti.”

    – Anne-Mari Kulhomäki, opetuskoordinaattori, Itä-Suomen Yliopisto



    SISÄLTÖ

    1. Esitiedot
    – Ohjelmistojen käyttöönotto ja asentaminen
    – Toimisto-ohjelmistojen käyttöliittymät
    – Maalaaminen, leikkaaminen ja liimaaminen
    – Tallentaminen
    – Monen ikkunan tehokas käyttö
    – Valintanauhan käyttö
    – Toimintojen kumoaminen
    – Sähköposti ja Outlook

    2. Tekstinkäsittelyn perusteet
    – Otsikkotyylien käyttäminen ja asiakirjan asettelu
    – Luettelomerkit ja numeroinnit
    – Sisennys
    – Riippuva sisennys ja viivain
    – Muotoilujen kopiointi ja poistaminen
    – Etsi- ja korvaa -toiminnot
    – Kuvan lisääminen, asettelu ja muokkaaminen
    – Taulukon lisääminen, asettelu ja muokkaaminen

    3. Taulukkolaskennan perusteet
    – Tiedon syöttäminen ja tietotyypit
    – Alueiden valinta ja muokkaaminen
    – Taulukon muotoilu
    – Laskenta ja perusfunktiot
    – Suhteelliset ja suorat viittaukset
    – Kaaviot
    – Tulostaminen Excelissä

    4. Diaesitysten perusteet
    – Diaesityksen rakenne
    – Teksti-diat
    – Kuvat dioissa
    – Taulukkojen lisääminen, muokkaaminen ja tuominen Excelistä
    – Kaavioiden lisääminen, muokkaaminen ja tuominen Excelistä
    – Erilaiset tulostusvaihtoehdot

    5. Teams ja kokoukseen osallistuminen
    – Teamsin asentaminen ja kirjautuminen
    – Teams-kokoukseen liittyminen
    – Teams-kokoukseen osallistuminen

    6. Pitkät asiakirjat
    – Otsikkotyylien edistynyt käyttö ja numeroidut otsikot
    – Sivunumerot ja sisällysluettelo
    – Pitkän asiakirjan tehokas muokkaaminen
    – Ylä- ja alatunnisteet
    – Kansilehden lisääminen ja muokkaaminen
    – Alaviitteet
    – Ristiviitteet
    – Www-linkit
    – Vaakasuuntainen sivu pystysuuntaisessa asiakirjassa

    7. Excelin edistynyt käyttö
    – Usean taulukon samanaikainen muokkaaminen
    – Laskutoimitukset usealla eri taulukkolehdellä
    – Ehdollinen muotoilu
    – Sekaviittaukset
    – JOS-funktio
    – Hakufunktiot
    – Kaavantarkastustyökalut

    8. Hyvän esityksen avaimet
    – SmartArt-grafiikat
    – Tekstin muuttaminen SmartArtiksi
    – Kuvalliset SmartArt-grafiikat
    – Omien videoiden käyttö esityksessä
    – YouTube-videoiden käyttö esityksessä
    – Esityksen jakaminen osiin
    – Esiintyminen ja esitystilanteen työkalut

    9. Wordin edistynyt käyttö
    – Muokkausmerkinnät
    – Kommentit
    – Rakenneosat
    – Omat tyylit
    – Asiakirjamallit

    10. PowerPoint-esityksen elävöittäminen
    – Esityksen ulkoasun muokkaus ja muotoilu
    – Vapaapiirto
    – Piirtäminen muotojen avulla
    – Näyttöleike
    – Diojen tuonti esitykseen
    – Siirtymät ja animaatiot
    – Näyttötallenteen luominen ja tekstityksen lisääminen
    – Esityksen tallentaminen videona
    – PowerPointin tallennusvaihtoehdot

    11. Data-aineiston analysointi
    – Ison aineiston muokkaaminen
    – Pikatäydennys
    – Taulukkotoiminto
    – Laskenta ja yhteenvedot taulukossa
    – Lajittelu ja suodattaminen taulukossa
    – Osittajat
    – Pivot-taulukko
    – Välisummat ja yhteenvedot Pivot-taulukoissa
    – Lajittelu ja suodattaminen Pivot-taulukoissa
    – Osittajat, aikajanat ja ryhmittely Pivot-taulukoissa
    – Pivot-kaavio


    Kaipaatko suppeampaa sisältöä?

    Tutustu Office Perusteet -kurssiin

    Osiot erikseen:
    Word Pro
    Excel Pro
    PowerPoint Pro


    Ajankohta:
    Verkkokurssi alkaa 7.11. ja päättyy 14.12.2023. Kurssin saa tehdä omaan tahtiin. Voit ilmoittautua ja aloittaa milloin tahansa ennen ilmoittautumisajan päättymistä 29.11.2023. Ilmoittautumisen jälkeen saat tarkemmat ohjeet sähköpostiisi.

    Hinta:
    299 euroa
     /hlö + alv 24%.

    Ilmoittautumisen peruutus- ja muutosehdot:

    Ilmoittautumisen saa peruuttaa 14 vrk kuluessa ilmaiseksi, sen jälkeen ilmoittautuminen on sitova.

    – Ilmoittautumisen siirto toiselle osallistujalle: 50 euroa + alv 24%.
    – Ilmoittautumisen siirto toiselle toteutukselle: 50 euroa + alv 24%.

    Lisävalinnat
    Voit valita kurssin myös monimuotokoulutuksena joka sisältää yhden tai monta luentoa.
    Halutessasi ilmoittautua monimuotokoulutukseen, kirjoita ilmoittautumislomakkeen ”Muut tiedot” -kohtaan valintasi.

    Monimuotokoulutuksen hinta 
    539 euroa /hlö + alv 24%.

    Monimuotokoulutus (yksi luento)
    Koulutuksesta on tarjolla myös monimuotokoulutus. Monimuoto-koulutuksessamme yhdistämme verkko-opetukseen erillisen 45 minuutin online-tietoiskun. Tietoiskussa asiantuntijamme perehdyttää sinut keskeisimpiin aiheisiin pohjustaen itseopiskelua.
    Tietoiskujen jälkeen pääset syventymään aiheeseen omaan tahtiisi verkko-oppimisympäristössämme. Itseopiskelumateriaalimme ohjeet ja videot ohjaavat sinut läpi monipuolisten harjoitusten. Tarvitessasi tukea, opettajamme ovat valmiina auttamaan sinua sähköpostitse, keskustelupalstan kautta tai henkilökohtaisissa Teams-puheluissa.

    Monimuotokoulutus (monta luentoa)
    Koulutuksesta on tarjolla myös monimuotokoulutus. Monimuoto-koulutuksessamme yhdistämme verkko-opetukseen X erillistä 45 minuutin online-tietoiskua. Tietoiskuissa asiantuntijamme perehdyttää sinut keskeisimpiin aiheisiin pohjustaen itseopiskelua.
    Tietoiskujen jälkeen pääset syventymään aiheeseen omaan tahtiisi verkko-oppimisympäristössämme. Itseopiskelumateriaalimme ohjeet ja videot ohjaavat sinut läpi monipuolisten harjoitusten. Tarvitessasi tukea, opettajamme ovat valmiina auttamaan sinua sähköpostitse, keskustelupalstan kautta tai henkilökohtaisissa Teams-puheluissa.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja