fbpx
Palvelumuotoilun ABC (2x 3 h)
Kattava tietopaketti nyt päivitettynä!
Asiakaspalvelu , Innovaatiot ja tuotekehitys , Johtaminen ja esihenkilötaidot , Kehittäminen ja innovaatiot , Palvelumuotoilu , Toiminnan kehittäminen

KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun ABC (2x 3 h)

697 euroa /hlö + alv

03.-10.05.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 26 huhtikuun, 2023 Sampo Korppoo

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • – ”Paljon ideoita herättävä ja mahdollisuuksia avaava koulutus. Aivan mahtava kouluttaja!!! Suosittelen tätä koulutusta muillekin, koska tästä saa näkemystä ja ideoita omaan työhön ja sen kehittämiseen.”

  • – ”Hienosti koottu kokonaisuus laajasta aiheesta. Kouluttaja jätti hyvin tilaa osallistujien omille caseille ja niiden kautta keskustelulle. Peruskuva palvelumuotoilusta tuli selväksi.”

  • – ”Kiitos loistavasta koulutuksesta. Annoit tilaa osallistujien keskustelulle ja kysymyksille ja selkeytit teoriaa esimerkkien avulla. Olet rento, hauska ja asiantuntemuksessasi vakuuttava. Sinusta paistaa rakkaus palvelumuotoiluun kuten sanoitkin!”

  • – ”Koulutus antaa laajasti perustietoa palvelumuotoilusta ja sen soveltamismahdollisuuksista. Voin käyttää omassa kehittämisessäni sekä henkilökohtaisen työn kehittämisessä että organisaation/palvelujen kehittämisessä. Hyvä että avattiin näin paljon vaihtoehtoja.”

  • – ”Outilla on empaattinen ja hauska tyyli opettaa”

  • – ”Kiitos todella selkeästä ja antoisasta koulutuspäivästä”

  • – ”Innostuin todella aiheesta koulutuksen jälkeen, kiitos!”

    Mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten sitä voi toteuttaa oman yrityksen kehittämisessä


    Palvelumuotoilu tarkoittaa liiketoiminnan ja palveluiden asiakaslähtöistä suunnittelua ja kehittämistä, johon otetaan palvelun käyttäjän näkökulma aktiivisesti mukaan. Jokainen yritys ja organisaatio pyrkii olemaan omassa toiminnassaan asiakaslähtöinen, palvelemaan asiakkaitaan paremmin ja siten saamaan omasta toiminnastaan tuloksellista ja kestävää. Palvelumuotoilu tarjoaa tämän päivän työhön sopivia, ketteriä työkaluja ja prosessin, miten kehittää.

    Palvelumuotoilussa on kyse ajatusmallista, tavasta toimia.
    – Toimitko sinä omassa työssäsi todella asiakaslähtöisesti?
    – Suunnitteletko palveluita ja toimintaa pohjautuen aitoihin asiakkaiden tarpeisiin?
    – Luoko yrityksesi strategian yhdessä henkilöstön kanssa ja perustuen asiakkaiden tulevaisuuden tarpeisiin?
    – Muun muassa näihin kysymyksiin pureudumme koulutuspäivän aikana.

    Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa pääset perehtymään, mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten voit toteuttaa sitä omassa organisaatiossa tai yrityksessä. Syvennymme tärkeimpiin asioihin muotoiluajattelusta palvelumuotoiluprosessin eri vaiheisiin ja työkaluihin. Opit hyödyntämään oppimaasi joko omassa työssäsi tai tilaamaan itsellesi palvelumuotoilun palveluita.

    Koulutus on jaettu kahteen puolikkaaseen päivään, joiden välissä pääset tekemään tehtäviä omassa työssäsi. Näin saat parhaan mahdollisen hyödyn juuri omaan työhösi.
    1.osa 3.5.2023 klo 9-12
    2.osa 10.5.2023 klo 9-12

    Koulutuksen teemoja:
    – Mitä on palvelumuotoilu?
    – Palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet ja vinkkejä niiden toteuttamiseen
    – Palvelumuotoilun hyödyt yrityksille ja organisaatioille
    – Palvelumuotoilulle tyypilliset työkalut ja niiden kokeileminen, esimerkiksi asiakasymmärryksen hankintaan havainnointi, empatiakartta ja persoona, asiakkaan näkökulman ymmärtämiseen palvelupolku


    Kenelle?
    Koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille ja aiheeseen ensi kertaa tutustuville. Kannattaa varautua innostumiseen ja haluun oppia lisää. Koulutuksen antia pystyvät hyödyntämään niin esihenkilöt, asiantuntijat, kehittäjät kuin asiakastyössä olevat.


    Hyödyt
    – Opit, mitä on palvelumuotoilu, tiedät mitä palvelumuotoiluun ja sen toteuttamiseen liittyy.
    – Saat konkreettisia työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen.
    – Kaikki osallistujat saavat myös asiakaskeskeisyyden itsearvioinnin tulokset itselleen ja siten avaimia, mihin keskittyä omassa organisaatiossa asiakaskeskeisyyden kehittämisessä ja palvelumuotoilussa.
    – Kouluttajat Outi ja Hanna lupaavat, että saat inspiroivat koulutuspäivät ja vastauksia niihin kysymyksiin, joita sinulla on palvelumuotoiluun liittyen.


    Ennakkotehtävä
    Saat ennen koulutusta sähköpostiin lyhyen kyselyn.


    Kouluttajat

    Outi Kinnunen on muotoilun ja yhteiskehittämisen asiantuntija., Palvelumuotoilun ABC -kouluttaja
    Outi Kinnunen on palvelumuotoilun, yhteiskehittämisen ja fasilitoinnin asiantuntija sekä pitkän linjan valmentaja ja kouluttaja. Hän on toiminut strategisen asiakaskeskeisyyden ja organisaatiomuotoilun asiantuntijana, sekä palvelumuotoilun opettajana eri korkeakouluissa. Tällä hetkellä Outi toimii Design Directorina muotoilutoimisto Vision Factoryssa.

    Outin intohimo on muotoiluajattelu toimintamallina – se miten organisaatiot voivat oppia asiakaslähtöistä ja ketterää tapaa toimia ja miten se saadaan osaksi työn arkea. Outilla on vahvaa erityisosaamista työpajasuunnittelusta, design sprinteistä sekä muotoilupeleistä.

    Hanna Voutilainen, palvelujen kehittämisen asiantuntija, Palvelumuotoilun ABC -kouluttaja
    Hanna Voutilainen on muotoilija ja toimii Vision Factorylla palvelumuotoilijana. Muotoilijana häntä kiinnostaa visuaalisuuden merkitys oppimisessa, sekä asiakasymmärryksen hyödyntäminen ja uuden innovointi palveluiden kehittämisessä. Hannalla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus asiakastyöstä, palveluiden suunnittelusta sekä testauksesta.

    Palautteita aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Paljon ideoita herättävä ja mahdollisuuksia avaava koulutus. Aivan mahtava kouluttaja!!! Suosittelisin tätä koulutusta muillekin, koska tästä saa näkemystä ja ideoita omaan työhön ja sen kehittämiseen.”
    – ”Hienosti koottu kokonaisuus laajasta aiheesta. Kouluttaja jätti hyvin tilaa osallistujien omille caseille ja niiden kautta keskustelulle. Peruskuva palvelumuotoilusta tuli selväksi.”
    – ”Kiitos loistavasta koulutuksesta. Annoit tilaa osallistujien keskustelulle ja kysymyksille ja selkeytit teoriaa esimerkkien avulla. Olet rento, hauska ja asiantuntemuksessasi vakuuttava. Sinusta paistaa rakkaus palvelumuotoiluun kuten sanoitkin!”
    – ”Koulutus antaa laajasti perustietoa palvelumuotoilusta ja sen soveltamismahdollisuuksista. Voin käyttää omassa kehittämisessäni sekä henkilökohtaisen työn kehittämisessä että organisaation/palvelujen kehittämisessä. Hyvä että avattiin näin paljon vaihtoehtoja.”
    – ”Outilla on empaattinen ja hauska tyyli opettaa”
    – ”Kiitos todella selkeästä ja antoisasta koulutuspäivästä”
    – ”Innostuin todella aiheesta koulutuksen jälkeen, kiitos!”


    OHJELMA

    Sisältö

    1.osa
    ke 3.5.2023 klo 9-12

    Palvelumuotoilu
    – Mistä palvelumuotoilussa on kyse?
    – Palvelumuotoilun historiaa ja muotoiluajattelun merkitys
    – Pitääkö kaikkien osata palvelumuotoilua?

    Asiakaskeskeisyys
    – Miten palvelumuotoilu edistää asiakaskeskeisyyttä?
    – Asiakaskeskeisyyden eri tasot
    – Ennakkotehtävänä lähetetyn kyselyn tulokset – kuinka asiakaskeskeisesti me toimimmekaan?

    Palvelumuotoilun prosessi
    – Palvelumuotoiluprosessi kokonaisuutena
    – Vaihe 1 tutkiminen, kerätään laajasti tietoa ja ymmärrystä
    – Vaihe 2 täsmentäminen, analysoidaan tietoa ja varmennetaan, että ratkaistaan aitoa ja oikeaa haastetta
    – Vaihe 3 kehittäminen, ideoidaan erilaisia ratkaisuja ja testataan niitä eri kohderyhmien kanssa
    – Vaihe 4 konseptointi, kiteytetään tulokset
    – Iteroinnin merkitys palvelumuotoilussa
    – Yhteiskehittämisen merkitys palvelumuotoilussa


    2.osa
    ke 10.5.2023 klo 9-12

    Palvelumuotoilutehtävien purku ja oppien jakaminen

    Palvelumuotoilun hyödyt
    – Mihin palvelumuotoilua voidaan käyttää?
    – Mitä hyötyä palvelumuotoilun toteuttamisesta on?
    – Mitä arvoa yritys saa palvelumuotoilusta?

    Palvelumuotoilun työkalut
    – Yleiset palvelumuotoilun työkalut ja miksi juuri niitä käytetään
    – Empatiakartta, persoona, havainnointi, haastattelu, 5 x miksi, palvelupolku, Service Blueprint ja kanvaasityökalut

    Kysy ja vastaa -osio
    – Osallistujat saavat kysyä ja Hanna ja Outi vastaavat avoimiin kysymyksiin


    Koulutuspaikka:
    Etäkoulutus toteutetaan Zoom-alustalla.
    Saat tarkemmat ohjeet sähköpostiin osallistumisinfossa ennen koulutusta.

    Ajankohta:
    1.osa ke 3.5.2023 klo 9-12
    2.osa ke 10.5.2023 klo 9-12

    Hinta:
    697 euroa /hlö (+ alv 24 %). Sisältää sähköisen koulutusmateriaalin.

    HUOM. Early Bird – nopean ilmoittautujan etu:
    –100 euroa hinnasta pois, kun ilmoittaudut viimeistään 03.04.2023

    Ryhmäetuhinta:
    657 euroa
    /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    597 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta onkolme tai useampia osallistujia:


    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutuksen alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistuja ei saavu koulutukseen, eikä osallistumista ole peruutettu, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja